onsdag 20 juni 2012

Valparna slupar i sig !!


Det är lung't nu på morgonen ...
 lite som med bebisar verkar valparna köra med tiken på natten o hon är  trött o jätte hungrig i ottan
Efter ett evigt buffande o knölande är det alltid några som somnar som stockar o andra som är mer pigga o vakna, det är olika valpar o jag brukar passa på att umgås lite med dom..om jag kommit upp o inte tiken måste panik ut.

jag hade innan varit i köket o tinat några bitar färs som jag skrev innan gör jag platta kuber som man lätt kan bryta av .. dom tinar snabbt o tiken uppskattar sin extra mat på morgonen letta luktade nu 2 valpar o börja slicka o bita på mina händer ( tänderna är på väg o det är ett "smakade" på allt) jag bröt av en del av köttfärsen den tinar fort i mina varma händer o lät dom smaka .. detta var klart uppskattat .. dom fick väl i sig en halv tsk allt som allt så jag tror detta får kallas för en smakportion ....

Ska försöka få dom alla att smaka på det idag ..
känner tänderna tydligt i deras små gommar o det tuggas på allt just nu ...
Det är kortare tid dom bökra nu det går fortare att komma rätt o äta ..sen somnar dom som stockar hon Chilli dom ligger huller om buller o sover detta verkar Chilli uppskatta så nu ligger hon gärna kvar o sover lite hon oxå ...
Jag kan inte låta bli att likna detta vid min småbarns tid då man fick passa på att sova små korta mys stunder så dagen skulle flyta på lättare ...

Ha en skön dag det ska jag jobba på att ha 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar