måndag 9 juli 2012

valparna kör järnet o däckar efter 15-20 min

Nu är det liv i luckan som tur är turas dom om så nu i morse vart det först 3 st sen 2 till som härjade i ca 30 min det märks att det är Vizslor dessa små plutar kan springa, smyga men har klart svårt för att ta det lugnt o bara gå....
Än har dom inte fått ner näsan så dom vädrar jätte mycket dock hittar dom godbitar som finns på golvet o aptiten är det inget fel på ...det är roligt att dom nu dricker utan att total kladda o välta ut allt.
Jag har försökt att fota dom mot dammsugaren då kan man se hur dom växer

Maten är lite o takt det serverades Makrill o den gjorde dom olika mätta så vi ska väl få rätt på maten senare idag.
Dom får valpfoder Doggy proffessional  med rapsolja o A-fil  varvat med kött, fisk
det går inte att blöta maten mer då äter dom inte alls
dom får 4 ggr om dagen dom ska äta ca 3,5dl om dagen o jag tror dom får i sig mer allt som allt eftersom jag ger dom än i 4 skålar annars blir det inget ätet....
försökte mata individuellt men det gick inte alla gick till en annan med sällskap så det blir 4 skålar ett tag till.

Bilfärden igår var bra det gick super bra o jag är förvånad över hur dom kan komma till ro bara det är trångt o syskon med...

Chillan är lite fräck o låter mig sköta det mesta... hon är så glad att maten är varierad med olika godbitar hon gärna snor av valparna
Nu när dom är mer med får dom komma ut på upptäcktsfärd i vardags rummet o köket ...dock bara någon i taget o där kan hon bonda med en eller två valpar åt gången ..detta uppskattar alla gör dom gott




Sett att valparna ändra både färg ( fäller pytte pytte hår ) o ansiktsform det ha haft små finnar .. visade sig vara när syskonen bitit så det gått hål o då blev det som en finne på dom ... vissa har mer än andra o stackars Chilli har oxå fått en o annan

Fick besök av Molly en Amstaff tik som va skendräcktig hon va super mysig o jätte go mot valparna o dom lekte klart vilt med henne hon hade tålamod till tusen .

Tänk om jag haft hälften ! ja lite har mer har jag fått varit uppe sen 5.30 med valp mys o städ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar