söndag 2 september 2012

Här träffas det hundar ! Jobbar på socialkompetens

Det är så skönt att vädret än e bra o att valp kan vara ute länge o mycket utan att väder o vind stör oss llt för mycket !! 
 Träffade en Malesiskt nä en hund från Malta en Pointer blandning som va hur fin o trevlig som helt 
Han hade dragkamp med Dill länge så länge att jag hann fota dom o få några bra bilder !! 
 Jag jobbar på bra hundmöten ! Märker att jag kan påverka rätt mycket hur mötena blir mycket med att jag gör med honom som med Chilli
 * att han ska komma till mig då det kommer in en ny hund i rastgården o att den får vara inne ett tag innan den möter mina hundar ...
* att röra mig o gärna småprata med ägaren .. få ut bra info som kön, ålder, ras, temperament o annat
* att vara lagom tråkig o låta hunara prata o låta dom själva göra sitt ( hatar dom som står o uppmanar dom att leka ...vadå dom känner inte varandra o vet inte alltid hur dom leker ..det kan ta tid )
* Jobbar på att träffa många långhåriga fluff hundar det är ju så att dom pratar olika o måste jobba på att  dom ska umgås länge o mycket så det blir lättare när dom börja bli könsmogna o då är det med umgänget redan avklarat
 Det gick att fota mor o son idag !!
 två rätt bra bilder eller ja för att vara vizslor är det bra .. dom är ju knappt stilla

 Dom visar sina fina teckningar o dom stora öronen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar